För dig som köper av Worn up Sweden

Hur beskriver vi varans skick?

Alla varor ute till försäljning har genomgått en noggrann granskning för att säkerställa dess kvalitet, äkthet och skick.

Varan genomgår en uppfräschning i ett ångskåp för att avlägsna bakterier, allergener samt reducering av rynkor.

Det övergripande skicket varor bedöms utifrån följande fyra kriterier.

Observera att om varan har ytterligare specifika defekter omnämns dessa i annonsbeskrivningen och syns i bilderna.

  • 10 Utmärkt skick - Aldrig använd
  • 9 Fint skick - Sparsamt använd
  • 8 Gott skick - Normalt slitage
  • 7 Sämre skick - Välanvänd

Vad menar ni med fräsch second hand?

Vi på Worn up Sweden besiktar alltid kläderna som vi köper in för att undvika skadade plagg. När kläderna är besiktade och godkända så påbörjar arbetet att fräscha upp kläderna i vårt ångskåp LG Styler S5BB. Ångklädskåp fräschar upp kläder som inte är direkt smutsiga, och plagg som kräver specialbehandling som kemtvätt. Den hygieniska ångan avlägsnar dessutom en mängd allergener och bakterier och hjälper även till att reducera skrynklor och ta bort lukt.

Därefter packas kläderna in i våra hyllor för att sedan hitta en ny ägare i form av en miljömedveten kund.

Order & leverans

Hur lång är leveranstiden?

Vårt mål är att ordern ska finnas hos dig så snart som möjligt, inom 2-7 dagar.

Vi använder oss av DHL, Postnord och DB Schenker som transportörer.

Vi levererar till hela Sverige måndag-fredag. Med dessa fraktsätt levereras ditt paket till ett ombud. Du får en avisering via mail, brev eller SMS när din order finns att hämta hos ombudet.

Hur levereras mitt köp?

Ordern levereras oftast med DHL och i vissa fall Postnord/DB Schenker beroende på vart du bor.

Ditt köp skickas vanligtvis inom 1-4 arbetsdagar* efter betalning och blir spårbart först när det tagits emot av transportbolaget. När köpet är skickat får du alltid ett mail med en spårningsnummer av Worn up Sweden.

Med DHL levereras paketet alltid till ett DHL-ombud med en liggetid på 7 dagar. Du får en avisering när paketet är tillgängligt att hämta ut.

Retur & reklamation

Välj rätt anledning

När du väljer anledning är det viktigt att du väljer en som tydligt stämmer överens med ditt ärende. Nedan följer en beskrivning av de anledningar du kan välja mellan när du registrerar din reklamation.

Varan saknas i leveransen

Du saknar en vara i din leverans. Det kan exempelvis handla om en leverans som aldrig kommit fram, eller en vara som saknas från en order.

Varan har en eller flera defekter som inte stod med i beskrivningen

Du har tagit emot en vara med en eller flera defekter som inte stått med i beskrivningen av varan. Det kan handla om varor med hål, fläckar, märkeskopior eller dålig lukt.

Beskrivningen av varan i annonsen är felaktig

Du har tagit emot en vara där beskrivningen är felaktig. Det kan handla om varor med en felaktig storleksmarkering eller som har en felaktig kategori.

Varan har skadats under leveransen

Du har tagit emot en order där någon av varorna har gått sönder under leveransen på grund av bristfälligt emballage. Det kan handla om skador på plagget som orsakats av att paketet gått sönder.

Jag fick fel vara

Du har tagit emot en vara som du inte beställt. Du kan även välja den här anledningen om du saknar en vara och misstänker att det skett en förväxling.

Annan reklamation

Du är osäker på vilken av ovanstående alternativ du bör välja.

Hur returnerar jag en vara?

Ångrar du ditt köp och vill returnera varan är du välkommen att skicka tillbaka den inom 14 dagar till Worn up Sweden för att bli återbetald.

Hur skickar jag tillbaka min retur?

Du kan skicka tillbaka dina returer med Worn up Swedens retursedel som kostar 79 SEK. Kostnaden dras från din återbetalning när vi tagit emot dina returer. Retursedeln får du på mail efter att du har kontakt oss via Returportalen. Den går att skriva ut retursedeln direkt som en PDF. Se till att sätta på retursedeln synlig på paketet innan det lämnas till en DHL-ombud.

Läs vår återbetalnings- & reklamationspolicyn

Här kan du ta del av vår återbetalnings- & reklamationspolicyn

Returportal

I vår returportal skickar du skicka in ditt ärende. Vi behandlar ditt ärende så fort vi kan.

Vänligen kontakta kundtjänst (kontakt@wornupsweden.se) vid övriga frågor kring din reklamation.

Hur lång tid tar det innan jag blir återbetald för min retur/reklamation?

När du skickar tillbaka en retur eller reklamation till oss kan du välja att använda vår returfraktsedel för 79 kr. Du kan spåra ditt returpaket genom spårningsnummret som vi kommer att skicka till dig via mail.

Vi hanterar returer och reklamationer som skickas tillbaka till oss senast inom 30 dagar från att vi mottagit paketet på vårt lager, men det brukar gå fortare än så. Vanligtvis hanteras returen/reklamationen inom ca 1-2 veckor.

När vi har hanterat din retur/reklamation och återbetalat dig får du ett mail med en bekräftelse. Mailet samt återbetalningen kommer dagen efter vi har hanterat dina returer.

Det kan ta ca 5 bankdagar tills återbetalningen når dig. Har du inte fått din återbetalning inom 30 dagar från att vi mottagit ditt paket behöver du kontakta kundtjänst via mail, chatt eller telefon.